User avatar
MikkoW
Nickel Bitcoiner
Nickel Bitcoiner
Posts: 42
Joined: Sun Jan 22, 2017 9:30 pm

Donate BTC of your choice to 12jrXYfyjrakLMp1Gw25NcHSLGaoJD98Hr

Hei Suomalaiset !

Tue Jan 24, 2017 11:09 pm

Hei, täällä ei ollut vielä mitään Suomeksi joten ajattelin rikkoa hiljaisuuden :D
Bitcoin keskustelu tai kommentointi on pirstaloitunut moneen paikkaan. Laitan tänne välillä kommenttejani jos jotain mieleen tulee.

Oma bitcoin harrastukseni alkoi 2014. Voittoa ei ole oikeastaan tullut jos lopuksi vähennetään erilaiset lahjoitukset/sijoitukset ym kokeilut niin tappion puolella olen. Onneksi ei mitään järkyttäviä summia.. Olen kokeillut eri bitcoin palveluja, node-ohjelmia ym. Tällä hetkellä koneella pyörii bitcoin classic ja puhelimessa copay lompakko. Viimeksi kokeillut esim. coinmotion osto/myynti palvelua.

Keskustelu käynyt välillä kuumana mitä node-ohjelmaa ”pitää” koneella käyttää. Itse ajattelen niin että jos bitcoinit vaan pysyy muuten linjoilla niin melkein sama se mikä sitä pyörittää kunhan se ei ajaudu liikaa tietyn yrityksen tai valtion käsiin. Pahimmillaan voi käydä jotain sen tyylistä niin kuin Suomessa junien ohjausjärjestelmille että varasysteemeitä ei saada käyntiin. Eiköhän bitcoin kuitenkin ole kehittyneempi kun junasysteemit ;)

Vaikka bitcoin on kryptovaluuttojen ykkönen niin tässä lohkoketju-buumissa ehkä unohtunut miten bitcoin pysyy mielenkiinnon kohteena verrattuna erilaisiin mobiilimaksu tapoihin? No onhan bitcoin muutakin kuin maksutapa mutta tulevaisuutta Suomessa usein arvioidaan mediassa ja kilpailijoiden suunnalta sen mukaan kuinka monessa paikkaa sitä voi käyttää. Aika näyttää mutta toivottavasti parin vuoden sisään saadaan yksi tai useampi bitcoinit hyväksyvä isompi (verkko)kauppa tai ketju Suomessakin mukaan. Vaatisi ehkä jotain markkinatutkimusta niin silloin oikeasti joku tietty kauppa tietäisi että kysyntää olisi ja asia menisi eteenpäin. Toinen mikä jarruttaa menoa on bitcoinin maine joka on mikä on, riippuu keneltä kysyy ja mitä uskoo.

Bitcoinin kurssinousu ollut hienoa mutta oma veikkaus on että jäädään muutamaksi kuukaudeksi pyörimään 700-900 USD vaiheille ? Eipä muuta tällä kertaa.

Return to “Suomi”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests